2023-09-05 Utbildningsmaterial/tjänster

Storsatsning på mer Optimastöd

Under de närmaste veckorna satsar STR Service stort på att förstärka och förbättra stödet till medlemmar och kunder som tecknat Optimaavtal. I samarbete med STR Förbund har man tagit fram återkommande digitala Optimaträffar två morgnar i veckan och fysiska träffar runt om i landet. Dessutom erbjuder man uppdaterade möten inför migrering och utökar antalet medarbetare på Helpdesk.

-Vi hoppas att medlemmar och kunder verkligen känner att vi hör dem och tar det som kommer fram på största allvar. Vi har en fantastisk produkt i Optima – men nu ska vi säkra upp att vi håller samma nivå på det stöd vi erbjuder, säger Lotta Persson, tillförordnad vd STR Service AB.

Vi har en fantastisk produkt i Optima – men nu ska vi säkra upp att vi håller samma nivå på det stöd vi erbjuder  

En del medlemmar och kunder har varit tydliga med att de behöver ett snabbare och bättre stöd vad gäller Optima. Dels har synpunkter kommit in via Helpdesk hos STR Service, men STR Förbund har under sommaren också varit i kontakt med ett antal medlemmar i samtliga regioner. Semesterveckor i kombination med sjukdom har påverkat stödet under sommaren, med längre väntetider som följd. Något som ibland väckt frustration och oro.

lottapersson_2023_low_150x200px.jpg

-Jag förstår den frustrationen och oron och jag är den första att beklaga väntetiden och att ärenden har hamnat på hög. Alla på servicebolaget kämpar så hårt för att möta de förväntningar och behov vi vet finns därute. Nu hoppas vi att våra nya insatser och förstärkningar tillsammans med de erfarenheter vi fått av migreringsprocessen ska bidra till ett ordentligt lyft, säger Lotta Persson.

Uppdaterade möten inför migrering

Från servicebolagets sida kommer man bland annat utöka stödet till de som önskar inför migrering. Med sig har man nu kunskap om kända fallgropar och vad som uppfattats som svårt av de som migrerat före.

-Det här är otroligt värdefull information som vi givetvis ska använda oss av. Samtidigt vill jag trycka på att vi kan erbjuda hur mycket förstärkt stöd som helst, men ett systembyte kommer alltid till sist att också kräva en insats från företaget och noga förberedelser utifrån våra checklistor. Då har man verkligen rätt förutsättningar för en smidig och trygg migrering, säger Lotta Persson.

Planerat Optimastöd hösten 2023

Digitala Optimaträffar två morgnar i veckan

Återkommande digitala Optimaträffar via Zoom varje tisdag och torsdag morgon med start den 14/9. Träffarna är en timme långa, har olika fokus och kommer innehålla användartips i Optima och ha utrymme för diskussioner och frågor. Träffarna är kostnadsfria och man få gärna delta på så många man vill och kan.

Klicka här för mer information och anmälan>>

Informationsmöte Optima – på plats

Fysiska heldagar på fyra olika orter (Stockholm 25/10, Malmö 7/11, Göteborg 15/11 och Umeå 29/11). På dessa får man information och tips på hur Optima är tänkt att användas. Sammanlagt kommer man att kunna vara upp till ca 70 - 100 personer per träff, lokalernas storlek kommer avgöra. Upp till två personer från samma utbildningsenhet/företag per träff. Informationsmötena kostar 295 kronor per deltagare.

Klicka här för mer information och anmälan>>

Workshop om Optima

Dagen efter varje informationsmöte på plats genomförs en workshop om Optima med 25 platser per tillfälle. Syftet med dessa är att erbjuda en möjlighet att i mindre grupp ytterligare vässa sina kunskaper. Datumen som gäller är Stockholm 26/10, Malmö 8/11, Göteborg 16/11, Umeå 30/11.

Klicka här för mer information och anmälan >>

Boka kursledare till valfri ort

Finns det behov av mer stöd och information efter nyår kan ni boka kursledare till valfri ort för mer stöd. Pris utifrån omfattning, kontakta jimmy.ceihagen@str.se med era önskemål.