Webbläsaren Internet Explorer som du använder stöds inte av denna webbplatsen. Vänligen använd Google Chrome för bästa användarupplevelse.
Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Efter årsskiftet tillträder Joakim Hugoson, till vardags domare vid Halmstad Tingsrätt, som ny ordförande för STR:s reklamationsnämnd. I samband med att han tillträder kommer man också se över hur reklamationsnämndens uppdrag kan bli tydligare för både utbildare och kund.
-Vi kan alltid bli bättre på att tala om hur processen ser ut och varför man landat i ett visst beslut och det blir naturligt att påbörja den här typen av utvecklingsarbete i samband med att en ny ordförande tillträder, säger Benny Gunnarsson ordförande STR.
STR har sedan 1986 en reklamationsnämnd dit en elev utan kostnad kan vända sig för att få en opartisk bedömning av klagomål gentemot en STR-ansluten trafikutbildare. Själva arbetet som ska göras syftar till att göra reklamationsnämndens uppdrag och arbetssätt tydligare för både kund och medlem. Det ska dels bli tydligare vad ett beslut grundar sig på, dels vilka underlag som krävs in av kunden.
-Man ska inte underskatta vikten av att som branschförbund ha en reklamationsnämnd. Den visar på en seriositet och kan vara ett av flera skäl till varför man som kund väljer en STR-ansluten trafikutbildare. Vi lär oss också av de beslut som fattas, erfarenheten kan vi ta oss med in i branschens utvecklingsarbete, säger Benny Gunnarsson.
STR SERVICE AB
Järvgatan 4, 261 44 LANDSKRONA
0418-40 10 00
0418-40 10 50 (Helpdesk)
info@str.se
Kontakta oss
Presskontakter