2021-09-16 Övrigt

Skapa och följ ärenden i STR:s nya hjälpcenter

Innan sommaren lanserades STR Hjälpcenter som innehåller stöd, hjälp och tips gällande aSTRa WEB. I den här artikeln kan du ta del av några av de mest användbara funktionerna för dig som användare.

Bland annat finns möjligheter att både skapa och följa ärenden inne i hjälpcentrat. Dessutom kan du som användare prenumerera på information om exempelvis driftstatus så att du alltid blir notifierad när någonting händer.

Innan sommaren lanserades STR Hjälpcenter, något som du kan läsa mer om genom att klicka här. Med lanseringen av STR Hjälpcenter, som du hittar via adressen support.str.se eller genom att klicka här, är förhoppningen att öka såväl transparens som tillgänglighet. Du som användare har lättare att söka upp det du behöver hjälp med. Och tack vare att stödmaterialet kopplat till aSTRa WEB, som tidigare funnits inne i STR Möts & Lär, styckats upp i specifika artiklar blir det smidigare och snabbare att hitta just det du söker efter.

STR Hjälpcenter leder till en mängd förbättringar och ger dig som användare en smidigare upplevelse. Nedan listar vi två av de mest användbara funktionerna inne i hjälpcentrat.

strhjalpcenter_arenden_1200x650px.jpg

1 Skapa och följ ärenden

Upplever du problem eller behöver hjälp? Som användare av aSTRa WEB kan du skicka in ärenden inne i STR Hjälpcenter som når vår helpdesk. Via din inloggning kan du sedan följa alla ärenden som är kopplade till din e-postadress och kolla status för dem. Du kan även se de ärenden som tillhör det företag du är registrerad på som dina kollegor har skickat in.

Inne i STR Hjälpcenter finns instruktioner både för hur du skapar ditt inloggningskonto och för hur du skickar in och följer ärenden. Du hittar instruktionerna genom att klicka här. Naturligtvis är det fortfarande möjligt att ringa eller maila för att komma i kontakt med helpdesk.


hjalpcenter_chatt_1200x650px.jpg

2 Prenumerera på innehåll

Inne i STR Hjälpcenter kan du välja att följa, det vill säga prenumerera på, innehåll. När innehållet du följer uppdateras och/eller kompletteras får du en notifiering till din e-postadress. Du kan både följa vanliga innehållsartiklar och de artiklar som rör driftstatus. Du kan därmed få en notis så fort det finns ny information. Du följer innehåll genom att vara inloggad och klicka på ikonen "Följ" (se bild ovan) när du är inne på en sida som du vill prenumerera på.


Mer innehåll kommer successivt att flyttas in i STR Hjälpcenter som på sikt är tänkt att rymma mer än just stöd kopplat till aSTRa WEB. Vi kommer kontinuerligt att informera dig i takt med att hjälpcentrat utvecklas vidare med ytterligare innehåll och funktionalitet.

Värt att tänka på är att det stödmaterial som redan finns inne i STR Möts & Lär gällande aSTRa WEB fortsatt kommer att ligga kvar till och med 15 oktober 2021. Efter det återfinns allt stödmaterial endast inne i STR Hjälpcenter.

Synpunkter eller önskemål?

Har du synpunkter eller önskemål gällande STR Hjälpcenter?
Skriv ett mail till helpdesk@str.se eller använd dig av funktionerna inne i hjälpcentrat för att göra din röst hörd. Dina tankar är värdefulla för oss i arbetet att utveckla hjälpcentrat vidare!