2022-04-07

Forum för frågor om STR Optima öppnas i STR Hjälpcenter

Just nu pågår utvecklingen av nya systemet STR Optima för fullt. Men vad består systemet av? Och vad kan du som användare förvänta dig?

Nu har vi öppnat upp ett diskussionsforum inne i vår plattform STR Hjälpcenter där du kan ställa dina frågor, komma med synpunkter och skicka in dina önskemål kopplat till STR Optima.

En första version av STR Optima, som kommer att ersätta nuvarande affärssystemet aSTRa WEB helt, kommer att lanseras i början av 2023. Inne i det nyöppnade forumet, som du hittar till genom att klicka här, kan du utöver att skicka in dina egna funderingar även ta del av andras frågor och övriga diskussioner om det nya systemet. 

För att kunna skriva i forumet behöver först du skapa ett användarkonto inne i STR Hjälpcenter om du inte redan har det. Instruktioner för det hittar du dels inne i forumet, dels genom att klicka här. Ett användarkonto på STR Hjälpcenter har flera fördelar. Genom din profil kan du sedan skapa supportärenden som landar hos vår helpdesk - och alla ärenden som du skickar kopplas till din profil. Via din inloggning kan du sedan följa alla ärenden som är kopplade till din e-postadress och kolla status för dem. 

STR Hjälpcenter är ett digitalt hjälpcenter som i första hand innehållit stöd, hjälp och tips gällande aSTRa WEB och är en plattform för att öka transparensen, tillgängligheten och sökbarheten. Men nu har även STR Optima flyttat in i hjälpcentrat genom det nya forumet.

Genom att fälla ner fliken nedan kan du ta del av riktlinjerna för det nyöppnade forumet. Riktlinjerna hittar du även inne i forumet.

Kommentarer och frågor ställda till oss på STR Service försöker vi besvara inom 48 timmar på vardagar mellan klockan 8.00 och 17.00.

Vi som administrerar forumet förbehåller oss rätten att avgöra om en kommentar eller ett inlägg ska tas bort. Vi kommer att ta bort kommentarer och inlägg som innehåller följande:

  • Kränkningar som berör etnisk grupp, sexuell läggning, kön, politisk tillhörighet, yrke eller religion
  • Svordomar och obscena ord
  • Personliga angrepp och ärekränkande inlägg
  • Hot, trakasserier, skvaller eller lögner
  • Brott mot svensk lag eller uppmaningar till brott
  • Pornografiska, rasistiska eller sexistiska yttranden
  • Sekretessbelagda uppgifter
  • Olovligt bruk av upphovsrättsligt skyddat material
  • Marknadsföring av kommersiell verksamhet


Har ni synpunkter eller frågor kring annat som inte är relaterat till utvecklingen av STR Optima får ni gärna kontakta oss via telefon eller e-post.

Vid tekniska frågor, buggar och enskilda ärenden hänvisar vi till vår helpdesk som du dels når i STR Hjälpcenter, dels genom att ringa till 0418-40 10 00 eller maila till helpdesk@str.se.


Tidigare artiklar om STR Hjälpcenter
STR lanserar nytt hjälpcenter
Skapa och följ ärenden i STR:s nya hjälpcenter
Hjälp oss att göra STR Hjälpcenter ännu bättre
Så kommer du i gång inne i STR Hjälpcenter